ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

Σας κοινοποιούμε την εξουσιοδότηση που πρέπει να
συμπληρώσετε και να αποστείλετε στον οικείο Ιατρικό
Σύλλογο, ώστε όλοι οι Ιατρικοί Σύλλογοι μαζί να
προβούν σε διαπραγμάτευση και συμφωνία νέων όρων
συλλογικής σύμβασης με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Πατήστε εδώ

 

Επικοινωνήστε


 

banner privacy

 

 

Προσφορά Taseis Management για εφαρμογή ISO 9001

Μορφή pdf

Δημοφιλέστερα Άρθρα

 

23/04/2013

Ενημερωτικό Σημείωμα

Μετά από πληροφορία που είχαμε από κάποιες ΥΠΑΔ, θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή 26/04/2013 να προσκομίσετε φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες (εφόσον απαιτούνται) για την προώθηση πληρωμής του Νοεμβρίου 2012.

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης

 

Μορφή pdf

Σας ενημερώνουμε μετά από επικοινωνία που είχαμε με τη Διοίκηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., στο πεδίο που προτοεμφανίζεται για συμπλήρωση σχετικά με την  ¨'Ενδειξη Περιθωρίου", θα επιλέξετε ΟΧΙ, εφόσον δεν ανήκετε σε Παραμεθόριο περιοχή. Για οποιαδήποτε λανθασμένη επιλογή, θα επικοινωνήσετε για την ενημέρωση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αθήνα,17/04/2013

Ενημερωτικό σημείωμα

Την Παρασκευή 12/04/2013 και ώρα 12:00 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προεδρείου της ΠΟΣΙΠΥ με τον Πρόεδρο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλο και Διοικητικούς παράγοντες του Οργανισμού.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τον κλάδο των εργαστηριακών γιατρών. Το κύριο θέμα συζήτησης λόγω της ανάγκης άμεσης λύσης του ήταν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των παλαιότερων ετών (2007-2011) από τα ασφαλιστικά ταμεία που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. καθώς και το θέμα της εκκαθάρισης των δαπανών αυτών που έχουν υποβληθεί από τους παρόχους υγείας τα προηγούμενα έτη.

Επιπλέον συζητήθηκαν τα εξής θέματα: α) ο ποιοτικός έλεγχος των διαγνωστικών εργαστηρίων και η απαίτηση εφαρμογής των ποιοτικών κριτηρίων από πλευράς Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (που εξέδωσε σε διαβούλευση ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), β) η υπέρβαση των δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και το πώς αυτές θα μπορούσαν να ελεγχθούν, γ) το θέμα της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης και δ) το άλυτο θέμα των μη υπογεγραμμένων συμβάσεων (μέχρι και 31/12/2013).

Σχετικά με το θέμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., που προέρχονται από τα προηγούμενα ασφαλιστικά ταμεία τα οποία διαδέχτηκε ο Οργανισμός, κατατέθηκε πρόταση από την πλευρά μας να δοθεί το συνολικό οφειλόμενο ποσό το οποίο χρωστάει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στον εκάστοτε πάροχο ως προκαταβολή χωρίς να έχουν εκκαθαριστεί οι υποβληθείσες από τους παρόχους υγείας δαπάνες παρά μόνο με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο, όπως άλλωστε προβλέπει η νομοθεσία. Πάνω στο θέμα αυτό ενημερωθήκαμε, ότι προωθείται από το Υπουργείο Υγείας άμεσα νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα ορίζεται ότι θα μπορέσει να γίνει εξόφληση των οφειλομένων χωρίς πλήρη εκκαθάριση των δαπανών που έχουν υποβληθεί από τους παρόχους υγείας. Οι εκπρόσωποι του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μας επεσήμαναν ότι υπήρξε πρόβλημα στη διαπραγμάτευση τους με την Τρόικα για τον τρόπο εξόφλησης των οφειλομένων, αφού οι Τροϊκανοί επέμεναν στην πλήρη αποπληρωμή των οφειλών μετά την ολοκλήρωση της κανονικής εκκαθάριση.

Αναφορικά με το θέμα του ποιοτικού ελέγχου των εργαστηρίων όπως παρουσιάστηκε από την διαβούλευση που αναρτήθηκε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., τονίσαμε ακόμη μία φορά ότι υπαρχει σαφές και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο για τον εσωτερικό και εξωτερικό ποιοτικό έλεγχο των εργαστηρίων, ενώ επισημάναμε και την ύπαρξη του νομοθετικού πλαισίου για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των διαγνωστικών εργαστηρίων.

Ο Νόμος 4025/2011 ορίζει ότι , εφ’ όσον ένα εργαστήριο πληρεί τους παραπάνω όρους κρίνεται ως αξιόπιστο και κατάλληλο να παρέχει υπηρεσίες υγείας και δεν είναι δυνατόν να κατηγοριοποιείται από οποιοδήποτε Ασφαλιστικό Οργανισμό προκειμένου, είτε να συνάψει σύμβαση, είτε να ορισθεί το ύψος της αποζημίωσης των εξετάσεων. Παρόλα αυτά οι αρμόδιοι απάντησαν πως το νομοθετικό πλαίσιο ορίζεται από το Υπουργείο Υγείας, ενώ τις αποζημιώσεις προς τους παρόχους πρέπει να τις αποδώσει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., άρα κατ’ επέκταση μπορεί να ζητήσει κριτήρια ποιότητας.

Σχετικά με το θέμα της υπέρβασης των δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. τους εξηγήσαμε πως υπάρχει τρόπος ελέγχου τους, μέσω της εφαρμογής του plafond ανά εργαστήριο καθώς και της καθολικής εφαρμογής του e-prescription το οποίο όμως να αξιοποιηθεί και να επεκταθεί με παραμέτρους τέτοιους, ώστε να παράγει ουσιαστικά και αξιοποιήσιμα στατιστικά στοιχεία (π.χ. για τις παραπομπες ενός γιατρού προς ένα συγκεκριμένο διαγνωστικό εργαστήριο που αντικειται στις διαταξεις περι κατευθυνομενης συνταγογραφησης ) ώστε να ελεγχθεί η κατευθυνόμενη συνταγογράφηση και η προκλητή ζήτηση. Πάνω σε αυτά μας είπαν ότι προσπαθούν να βρουν τρόπους εφαρμογής των διαγνωστικών πρωτόκολλων μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος συνταγογράφησις, χωρίς όμως να περιορίζουν απόλυτα το λειτούργημα του γιατρού στη διάγνωση και θεραπεία της οποιασδήποτε ασθένειας.

Ο Πρόεδρος              Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου            Ι. Κλεινάκης

 

Αθήνα,15/04/2013

Ενημερωτικό σημείωμα

Την Πέμπτη 11/04/2013 και ώρα 18:00 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του κ. Θ. Χατζηπαναγιώτου με την ιδιότητα του Προέδρου της ΠΟΣΙΠΥ και του κ. Σ. Κραμποβίτη με την ιδιότητα του Προέδρου της ΠΕΕΒΙ με τον Υπουργό Υγείας κ. Α. Λυκουρέντζο. Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τον κλάδο των εργαστηριακών γιατρών σχετικά με : α) τον ποιοτικό έλεγχο των διαγνωστικών εργαστηρίων και την εφαρμογή των ποιοτικών κριτηρίων που εξέδωσε σε διαβούλευση ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., β) την αδειοδότηση των διαγνωστικών εργαστηρίων καθώς και το κτιριοδομικό κανονισμό που ισχύει βάσει του Π.Δ.84/2001 και γ) την υπέρβαση των δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ενώ για όλα τα ανωτέρω θέματα προτάθηκαν από πλευράς μας και λύσεις τις οποίες θα μπορούσε να αξιοποιήσει το Υπουργείο Υγείας.

Αναφορικά με το θέμα του ποιοτικού ελέγχου των εργαστηρίων όπως παρουσιάστηκε από την διαβούλευση που αναρτήθηκε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., εξηγήσαμε στον Υπουργό ότι υπάρχει ήδη σαφές και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο για τον εσωτερικό και εξωτερικό ποιοτικό έλεγχο των εργαστηρίων, ενώ υπάρχει ήδη και νομοθετικό πλαίσιο για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των διαγνωστικών εργαστηρίων. Ο Νόμος 4025/2011 ορίζει ότι , εφ’ όσον ένα εργαστήριο πληροί τους παραπάνω όρους κρίνεται ως αξιόπιστο και κατάλληλο να παρέχει υπηρεσίες υγείας και δεν είναι δυνατόν να κατηγοριοποιείται από οποιοδήποτε Ασφαλιστικό Οργανισμό προκειμένου, είτε να συνάψει σύμβαση, είτε να ορισθεί το ύψος της αποζημίωσης των εξετάσεων. Ο Υπουργός αποδέχθηκε την πρόταση για εφαρμογή της νομοθεσίας και είπε ότι θα το προωθήσει.

Επιπλέον, πάνω στο θέμα της αδειοδότησης των εργαστηρίων αναφερθήκαμε στον δεσμευτικό κτιριοδομικό κανονισμό που είναι εν ισχύ μέσω του Π.Δ.84/2001, όπου ορίζεται ότι στην πολεοδομία τα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια κατατάσσονται στην κατηγορία χρήσης «υγεία πρόνοια», ενώ θα μπορούσε να τροποποιηθεί ώστε τα εργαστήρια να υπαχθούν στην κατηγορία «ΓΡΑΦΕΙΑ» όπως συμβαίνει και με τις άλλες μονάδες Π.Φ.Υ. που δεν διαθέτουν κλίνες.

Τονίσαμε ότι πρέπει να υπάρξει σαφής οριοθέτηση του αντικειμένου απασχόλησης μεταξύ των κλινικών και των εργαστηριακών ειδικοτήτων, έτσι ώστε οι μεν κλινικοί γιατροί (παθολόγοι, ενδοκρινολόγοι κλπ) να μην εκτελούν και εργαστηριακές εξετάσεις, οι δε εργαστηριακοί γιατροί να μην κάνουν διάγνωση και θεραπεία και τέλος προτείναμε να δοθεί η ευθύνη αδειοδότησης και των διαγνωστικών εργαστηρίων στους οικείους Ιατρικούς Συλλόγους όπως ισχύει άλλωστε για όλα τα άλλα εργαστήρια (ιατρεία, οδοντιατρεία, πολύϊατρεία).

Επισημάνθηκε στον Υπουργό η άδικη και άνιση μεταχείριση του ιδιωτικού σε σχέση με τον δημόσιο τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας είτε όσον αφορά την εφαρμογή ποιοτικού ελέγχου, είτε όσον αφορά το μηδενικό ποσοστό συμμετοχής επί των τιμών Φ.Ε.Κ. που αποζημιώνει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. τον δημόσιο τομέα, εν αντιθέσει με το ποσοστό συμμετοχής που επιβαρύνονται οι ασφαλισμένοι στον ιδιωτικό τομέα Π.Φ.Υ. Επιπροσθέτως, επισημάνθηκε ότι οι ιδιωτικοί πάροχοι Π.Φ.Υ. αποζημιώνονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τις παρακλινικές εξετάσεις που εκτελούν βάσει των νέων μειωμένων ασφαλιστικών τιμών.

Αναφορικά με την φημολογούμενη υπέρβαση δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προτείναμε μέτρα εξορθολογισμού των δαπανών και πραγματικού ελέγχου τους μέσω του e-prescription, το οποίο θα μπορούσε να γίνει πραγματικό εργαλείο προς εκμετάλλευση και αξιοποίηση των στατιστικών στοιχείων που θα μπορούσε να παράγει. Μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος συνταγογράφησις πρέπει να αναδειχθούν οι πραγματικοί υπαίτιοι που προκαλούν την υπέρβαση δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Επιπλέον, προτάθηκε η λύση της εφαρμογής του plafond στις εξετάσεις ανά διαγνωστικό εργαστήριο για όσο διάστημα απαιτείται περιορισμός δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και μέχρι να εφαρμοστούν στην πράξη τα διαγνωστικά πρωτόκολλα.

Ο Πρόεδρος              Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου            Ι. Κλεινάκης

 

Προς τον Υπουργό Υγείας κ. Α. Λυκουρέντζο

Κοινοποίηση στον Πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλο

Αθήνα, 15/04/2013

Αρ. Πρωτ. :101

ΘΕΜΑ: Απόδοση του 90% των εναπομεινασών μετά την έκπτωση ληξιπροθέσμων οφειλών, με το αιτιολογικό εκ μέρους του ΕΟΠΥΥ της εφαρμογής του «πρόχειρου λογιστικού ελέγχου»


Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,


Σαν συνέχεια της συνάντησης μας στις 11-4-13, με την επιστολή μας αυτή επιθυμούμε να αναφερθούμε στο θέμα που προέκυψε, της αποπληρωμής των ληξιπροθέσμων οφειλών από τον ΕΟΠΥΥ.

Σύμφωνα με την υπ’ Α.Π. 280/8-4-13 εγκύκλιό του ΕΟΠΥΥ (επισυνάπτεται) προς τις περιφερειακές διευθύνσεις του, ζητείται : « …. θα αντιμετωπιστούν όλες οι δαπάνες των παρόχων υγείας με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο – απόδοση δαπάνης του 90% μετά την αφαίρεση της προβλεπόμενης ανά κατηγορία παρόχων έκπτωσης…».

Όμως το ποσόν της οφειλής, σύμφωνα με τον Ν.4132/13 αρθ.3, που θα αποδίδεται ως προκαταβολή, πρέπει να είναι η διαφορά της συνολικής οφειλής αφαιρούμενης της αντίστοιχης έκπτωσης 10-15%, αποκλειόμενης κάθε περαιτέρω μείωσης με το αιτιολογικό του πρόχειρου λογιστικού ελέγχου.

Αυτό αποδεικνύεται και από την παράγραφο: « Εάν μετά την χορήγηση της προκαταβολής κατά τον έλεγχο και την εκκαθάριση των παραστατικών, προκύψει οφειλόμενο ποσό μικρότερο του προκαταβληθέντος, η διαφορά παρακρατείται από τους επόμενους λογαριασμούς των προμηθευτών της παραγράφου 1.»,

και όχι από το 10% της παρακράτησης που σημαίνει ότι αυτή δεν υφίσταται.

Κατόπιν των ανωτέρω, αφού εξετάσετε το θέμα με τους νομικούς συμβούλους του Υπουργείου σας ή και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, παρακαλούμε να δώσετε τις κατάλληλες οδηγίες.


Ο Πρόεδρος              Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου            Ι. Κλεινάκης


 

Αναζήτηση

Τελευταία Άρθρα

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 123 guests και κανένα μέλος

Designed and Developed by WebRely