Πλατφόρμα εγγραφής ιατρών-μελών του ΙΣΑ για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων με τον ΕΟΠΥΥ
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!
Σας κοινοποιούμε την εξουσιοδότηση που πρέπει να
συμπληρώσετε και να αποστείλετε στον οικείο Ιατρικό
Σύλλογο, ώστε όλοι οι Ιατρικοί Σύλλογοι μαζί να
προβούν σε διαπραγμάτευση και συμφωνία νέων όρων
συλλογικής σύμβασης με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Πατήστε εδώ
Προσφορά Taseis Management για εφαρμογή ISO 9001
Μορφή pdf
Έχει γίνει λάθος στην έκδοση της απόφασης ανάληψης υποχρέωσης με τον μήνα. Το σωστό είναι : Οκτωβρίου 2012.
Αθήνα,17/04/2013
Ενημερωτικό σημείωμα
Την Παρασκευή 12/04/2013 και ώρα 12:00 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προεδρείου της ΠΟΣΙΠΥ με τον Πρόεδρο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλο και Διοικητικούς παράγοντες του Οργανισμού.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τον κλάδο των εργαστηριακών γιατρών. Το κύριο θέμα συζήτησης λόγω της ανάγκης άμεσης λύσης του ήταν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των παλαιότερων ετών (2007-2011) από τα ασφαλιστικά ταμεία που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. καθώς και το θέμα της εκκαθάρισης των δαπανών αυτών που έχουν υποβληθεί από τους παρόχους υγείας τα προηγούμενα έτη.
Επιπλέον συζητήθηκαν τα εξής θέματα: α) ο ποιοτικός έλεγχος των διαγνωστικών εργαστηρίων και η απαίτηση εφαρμογής των ποιοτικών κριτηρίων από πλευράς Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (που εξέδωσε σε διαβούλευση ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), β) η υπέρβαση των δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και το πώς αυτές θα μπορούσαν να ελεγχθούν, γ) το θέμα της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης και δ) το άλυτο θέμα των μη υπογεγραμμένων συμβάσεων (μέχρι και 31/12/2013).
Σχετικά με το θέμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., που προέρχονται από τα προηγούμενα ασφαλιστικά ταμεία τα οποία διαδέχτηκε ο Οργανισμός, κατατέθηκε πρόταση από την πλευρά μας να δοθεί το συνολικό οφειλόμενο ποσό το οποίο χρωστάει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στον εκάστοτε πάροχο ως προκαταβολή χωρίς να έχουν εκκαθαριστεί οι υποβληθείσες από τους παρόχους υγείας δαπάνες παρά μόνο με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο, όπως άλλωστε προβλέπει η νομοθεσία. Πάνω στο θέμα αυτό ενημερωθήκαμε, ότι προωθείται από το Υπουργείο Υγείας άμεσα νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα ορίζεται ότι θα μπορέσει να γίνει εξόφληση των οφειλομένων χωρίς πλήρη εκκαθάριση των δαπανών που έχουν υποβληθεί από τους παρόχους υγείας. Οι εκπρόσωποι του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μας επεσήμαναν ότι υπήρξε πρόβλημα στη διαπραγμάτευση τους με την Τρόικα για τον τρόπο εξόφλησης των οφειλομένων, αφού οι Τροϊκανοί επέμεναν στην πλήρη αποπληρωμή των οφειλών μετά την ολοκλήρωση της κανονικής εκκαθάριση.
Αναφορικά με το θέμα του ποιοτικού ελέγχου των εργαστηρίων όπως παρουσιάστηκε από την διαβούλευση που αναρτήθηκε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., τονίσαμε ακόμη μία φορά ότι υπαρχει σαφές και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο για τον εσωτερικό και εξωτερικό ποιοτικό έλεγχο των εργαστηρίων, ενώ επισημάναμε και την ύπαρξη του νομοθετικού πλαισίου για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των διαγνωστικών εργαστηρίων.
Ο Νόμος 4025/2011 ορίζει ότι , εφ’ όσον ένα εργαστήριο πληρεί τους παραπάνω όρους κρίνεται ως αξιόπιστο και κατάλληλο να παρέχει υπηρεσίες υγείας και δεν είναι δυνατόν να κατηγοριοποιείται από οποιοδήποτε Ασφαλιστικό Οργανισμό προκειμένου, είτε να συνάψει σύμβαση, είτε να ορισθεί το ύψος της αποζημίωσης των εξετάσεων. Παρόλα αυτά οι αρμόδιοι απάντησαν πως το νομοθετικό πλαίσιο ορίζεται από το Υπουργείο Υγείας, ενώ τις αποζημιώσεις προς τους παρόχους πρέπει να τις αποδώσει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., άρα κατ’ επέκταση μπορεί να ζητήσει κριτήρια ποιότητας.
Σχετικά με το θέμα της υπέρβασης των δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. τους εξηγήσαμε πως υπάρχει τρόπος ελέγχου τους, μέσω της εφαρμογής του plafond ανά εργαστήριο καθώς και της καθολικής εφαρμογής του e-prescription το οποίο όμως να αξιοποιηθεί και να επεκταθεί με παραμέτρους τέτοιους, ώστε να παράγει ουσιαστικά και αξιοποιήσιμα στατιστικά στοιχεία (π.χ. για τις παραπομπες ενός γιατρού προς ένα συγκεκριμένο διαγνωστικό εργαστήριο που αντικειται στις διαταξεις περι κατευθυνομενης συνταγογραφησης ) ώστε να ελεγχθεί η κατευθυνόμενη συνταγογράφηση και η προκλητή ζήτηση. Πάνω σε αυτά μας είπαν ότι προσπαθούν να βρουν τρόπους εφαρμογής των διαγνωστικών πρωτόκολλων μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος συνταγογράφησις, χωρίς όμως να περιορίζουν απόλυτα το λειτούργημα του γιατρού στη διάγνωση και θεραπεία της οποιασδήποτε ασθένειας.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης
Αθήνα,15/04/2013
Ενημερωτικό σημείωμα
Την Πέμπτη 11/04/2013 και ώρα 18:00 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του κ. Θ. Χατζηπαναγιώτου με την ιδιότητα του Προέδρου της ΠΟΣΙΠΥ και του κ. Σ. Κραμποβίτη με την ιδιότητα του Προέδρου της ΠΕΕΒΙ με τον Υπουργό Υγείας κ. Α. Λυκουρέντζο. Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τον κλάδο των εργαστηριακών γιατρών σχετικά με : α) τον ποιοτικό έλεγχο των διαγνωστικών εργαστηρίων και την εφαρμογή των ποιοτικών κριτηρίων που εξέδωσε σε διαβούλευση ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., β) την αδειοδότηση των διαγνωστικών εργαστηρίων καθώς και το κτιριοδομικό κανονισμό που ισχύει βάσει του Π.Δ.84/2001 και γ) την υπέρβαση των δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ενώ για όλα τα ανωτέρω θέματα προτάθηκαν από πλευράς μας και λύσεις τις οποίες θα μπορούσε να αξιοποιήσει το Υπουργείο Υγείας.
Αναφορικά με το θέμα του ποιοτικού ελέγχου των εργαστηρίων όπως παρουσιάστηκε από την διαβούλευση που αναρτήθηκε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., εξηγήσαμε στον Υπουργό ότι υπάρχει ήδη σαφές και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο για τον εσωτερικό και εξωτερικό ποιοτικό έλεγχο των εργαστηρίων, ενώ υπάρχει ήδη και νομοθετικό πλαίσιο για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των διαγνωστικών εργαστηρίων. Ο Νόμος 4025/2011 ορίζει ότι , εφ’ όσον ένα εργαστήριο πληροί τους παραπάνω όρους κρίνεται ως αξιόπιστο και κατάλληλο να παρέχει υπηρεσίες υγείας και δεν είναι δυνατόν να κατηγοριοποιείται από οποιοδήποτε Ασφαλιστικό Οργανισμό προκειμένου, είτε να συνάψει σύμβαση, είτε να ορισθεί το ύψος της αποζημίωσης των εξετάσεων. Ο Υπουργός αποδέχθηκε την πρόταση για εφαρμογή της νομοθεσίας και είπε ότι θα το προωθήσει.
Επιπλέον, πάνω στο θέμα της αδειοδότησης των εργαστηρίων αναφερθήκαμε στον δεσμευτικό κτιριοδομικό κανονισμό που είναι εν ισχύ μέσω του Π.Δ.84/2001, όπου ορίζεται ότι στην πολεοδομία τα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια κατατάσσονται στην κατηγορία χρήσης «υγεία πρόνοια», ενώ θα μπορούσε να τροποποιηθεί ώστε τα εργαστήρια να υπαχθούν στην κατηγορία «ΓΡΑΦΕΙΑ» όπως συμβαίνει και με τις άλλες μονάδες Π.Φ.Υ. που δεν διαθέτουν κλίνες.
Τονίσαμε ότι πρέπει να υπάρξει σαφής οριοθέτηση του αντικειμένου απασχόλησης μεταξύ των κλινικών και των εργαστηριακών ειδικοτήτων, έτσι ώστε οι μεν κλινικοί γιατροί (παθολόγοι, ενδοκρινολόγοι κλπ) να μην εκτελούν και εργαστηριακές εξετάσεις, οι δε εργαστηριακοί γιατροί να μην κάνουν διάγνωση και θεραπεία και τέλος προτείναμε να δοθεί η ευθύνη αδειοδότησης και των διαγνωστικών εργαστηρίων στους οικείους Ιατρικούς Συλλόγους όπως ισχύει άλλωστε για όλα τα άλλα εργαστήρια (ιατρεία, οδοντιατρεία, πολύϊατρεία).
Επισημάνθηκε στον Υπουργό η άδικη και άνιση μεταχείριση του ιδιωτικού σε σχέση με τον δημόσιο τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας είτε όσον αφορά την εφαρμογή ποιοτικού ελέγχου, είτε όσον αφορά το μηδενικό ποσοστό συμμετοχής επί των τιμών Φ.Ε.Κ. που αποζημιώνει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. τον δημόσιο τομέα, εν αντιθέσει με το ποσοστό συμμετοχής που επιβαρύνονται οι ασφαλισμένοι στον ιδιωτικό τομέα Π.Φ.Υ. Επιπροσθέτως, επισημάνθηκε ότι οι ιδιωτικοί πάροχοι Π.Φ.Υ. αποζημιώνονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τις παρακλινικές εξετάσεις που εκτελούν βάσει των νέων μειωμένων ασφαλιστικών τιμών.
Αναφορικά με την φημολογούμενη υπέρβαση δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προτείναμε μέτρα εξορθολογισμού των δαπανών και πραγματικού ελέγχου τους μέσω του e-prescription, το οποίο θα μπορούσε να γίνει πραγματικό εργαλείο προς εκμετάλλευση και αξιοποίηση των στατιστικών στοιχείων που θα μπορούσε να παράγει. Μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος συνταγογράφησις πρέπει να αναδειχθούν οι πραγματικοί υπαίτιοι που προκαλούν την υπέρβαση δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Επιπλέον, προτάθηκε η λύση της εφαρμογής του plafond στις εξετάσεις ανά διαγνωστικό εργαστήριο για όσο διάστημα απαιτείται περιορισμός δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και μέχρι να εφαρμοστούν στην πράξη τα διαγνωστικά πρωτόκολλα.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης
Προς τον Υπουργό Υγείας κ. Α. Λυκουρέντζο
Κοινοποίηση στον Πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλο
Αθήνα, 15/04/2013
Αρ. Πρωτ. :101
ΘΕΜΑ: Απόδοση του 90% των εναπομεινασών μετά την έκπτωση ληξιπροθέσμων οφειλών, με το αιτιολογικό εκ μέρους του ΕΟΠΥΥ της εφαρμογής του «πρόχειρου λογιστικού ελέγχου»
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Σαν συνέχεια της συνάντησης μας στις 11-4-13, με την επιστολή μας αυτή επιθυμούμε να αναφερθούμε στο θέμα που προέκυψε, της αποπληρωμής των ληξιπροθέσμων οφειλών από τον ΕΟΠΥΥ.
Σύμφωνα με την υπ’ Α.Π. 280/8-4-13 εγκύκλιό του ΕΟΠΥΥ (επισυνάπτεται) προς τις περιφερειακές διευθύνσεις του, ζητείται : « …. θα αντιμετωπιστούν όλες οι δαπάνες των παρόχων υγείας με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο – απόδοση δαπάνης του 90% μετά την αφαίρεση της προβλεπόμενης ανά κατηγορία παρόχων έκπτωσης…».
Όμως το ποσόν της οφειλής, σύμφωνα με τον Ν.4132/13 αρθ.3, που θα αποδίδεται ως προκαταβολή, πρέπει να είναι η διαφορά της συνολικής οφειλής αφαιρούμενης της αντίστοιχης έκπτωσης 10-15%, αποκλειόμενης κάθε περαιτέρω μείωσης με το αιτιολογικό του πρόχειρου λογιστικού ελέγχου.
Αυτό αποδεικνύεται και από την παράγραφο: « Εάν μετά την χορήγηση της προκαταβολής κατά τον έλεγχο και την εκκαθάριση των παραστατικών, προκύψει οφειλόμενο ποσό μικρότερο του προκαταβληθέντος, η διαφορά παρακρατείται από τους επόμενους λογαριασμούς των προμηθευτών της παραγράφου 1.»,
και όχι από το 10% της παρακράτησης που σημαίνει ότι αυτή δεν υφίσταται.
Κατόπιν των ανωτέρω, αφού εξετάσετε το θέμα με τους νομικούς συμβούλους του Υπουργείου σας ή και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, παρακαλούμε να δώσετε τις κατάλληλες οδηγίες.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης
Προς
Υπουργό Υγείας, Α. Λυκουρέντζο
Αν. Υπουργό Υγείας, κ. Μ. Σαλμά
Πρόεδρο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., Ελ. Παπαγεωργόπουλο
Αρ. Πρωτ. : 100
Αθήνα, 11/04/2013
Κοινοποίηση
Π.Ι.Σ.
Ι.Σ.Α.
Ι.Σ.Π.
Ι.Σ.Θ.
Ι.Σ.Πατρών
Tα αίτια του εκτροχιασμού των δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στις διαγνωστικές εξετάσεις
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Κύριε Πρόεδρε,
Ακούσαμε με ιδιαίτερη προσοχή τις διαπιστώσεις σας ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2013 υπήρξε υπέρβαση στις δαπάνες του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τις οποίες σχεδιάζετε να λάβετε νέα επείγοντα μέτρα περιστολής
Θεωρούμε αυτονόητο ότι μετά την αρχική σας διαπίστωση θα πρέπει να αναλύσετε τους λόγους που συνέτειναν στην ασύμμετρη αύξηση των δαπανών και τα μέτρα σας θα πρέπει να καθοδηγηθούν από αυτές τις διαπιστώσεις
Τι άλλαξε λοιπόν το τελευταίο τρίμηνο;
Πρώτον, η σύμβαση που είχαμε αρχικά υπογράψει με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προέβλεπε για περιορισμό των δαπανών κλιμακωτές εκπτώσεις rebate ανά εξέταση ( μικροβιολογικές – πυρηνικές – ακτινολογικές εξετάσεις) με κλιμάκωση ανάλογα με τον τζίρο του κάθε εργαστηρίου
Σε μεγαλύτερο τζίρο αντιστοιχούσε από 10 έως 20 % μεγαλύτερη έκπτωση προς όφελος του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Αυτό το μέτρο εκτός από την εξοικονόμηση δαπανών επιβάρυνε τους μεγάλους τζίρους με υψηλότερη έκπτωση που δικαιολογείται σύμφωνα και με τις οικονομίες κλίμακας και την γενικότερη φορολογική συμπεριφορά του κράτους
Αυτό καταργήθηκε!
Δεύτερον, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με την Ομοσπονδία μας έγιναν μειώσεις στις τιμές των αξονικών και μαγνητικών τομογραφιών και αυτές αντιστρόφως ανάλογα με την αξία των αντίστοιχων μηχανημάτων.
Οι μειώσεις αυτές είναι από 43,4% για τους απλούς αξονικούς τομογράφους και φτάνουν το 8,6% για τους εξειδικευμένους των 64 τομών που θα έπρεπε ιατρικά να χρησιμοποιούνται σε ειδικές περιπτώσεις και όχι σε οποιαδήποτε απλή εξέταση αξονικής τομογραφίας.
Ποιοι άραγε έχουν τους αξονικούς τομογράφους των 64 τομών και πόσο επωφελήθηκαν;
Τρίτον, άμα συνυπολογίσουμε τώρα την κατάργηση του παραρτήματος (rebate) των εκπτώσεων 10%-20% με τις προαναφερθείσες μειώσεις τιμών αποδεικνύεται ότι τα εργαστήρια με αξονικούς των 64 τομών έχουν μείωση της τιμής αποζημίωσης 8,6% για τις πρώτες 60 αξονικές, αύξηση 2,4% για τις επόμενες έως τις 200 αξονικές, αύξηση 6,4% για τις επόμενες έως τις 300 αξονικές ενώ για πέραν των 400 έχουν όφελος 11,4%. Ανάλογα παραδείγματα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε και για τις λοιπές εργαστηριακές εξετάσεις.
Μήπως έχετε καμία αμφιβολία γιατί ξέφυγαν οι δαπάνες σας;
Μήπως πρέπει να ερευνήσετε ποιοι έχουν και διαχειρίζονται τους υψηλού κόστους αξονικούς και μαγνητικούς τομογράφους;
Μήπως θα πρέπει αυτά να τα επιβεβαιώσετε με την στατιστική ανάλυση ανά πάροχο με βάσει τις καταχωρήσεις των δαπανών μας στο e –ΔΑΠΥ από τον Νοέμβριο του 2012 μέχρι τον Μάρτιο του 2013;
Είναι προφανές ότι τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα του κλάδου μας με τις ενέργειες και τα μέτρα που πήρατε επωφελήθηκαν εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Καλούμε λοιπόν το Υπουργείο Υγείας να επανεξετάσει τις πρόσφατες αποφάσεις του σχετικά με την κατάργηση του rebate και τη διαμόρφωση των ασφαλιστικών τιμών όπως ισχύουν.
Επίσης θα θέλαμε το συντομότερο να ορίσετε συνάντηση με την Ομοσπονδία μας προκειμένου να ενημερωθείτε για τις προτάσεις μας για επιβολή plafond στις εξετάσεις ανά εργαστήριο όπως έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν με επιτυχία στο Ι.Κ.Α. και να είστε βέβαιοι ότι θα σας στηρίξουμε εμείς και τα χιλιάδες μέλη μας σε αυτήν την κατεύθυνση.
Παρατίθεται αναλυτικός πίνακας τιμής ΦΕΚ σε σύγκριση με ασφαλιστική τιμή μετά την κατάργηση του rebate.
Αριθμός Εξετάσεων |
60 |
200 |
300 |
400 |
500 |
CT ΦΕ.Κ./Ασφαλιστική Τιμή για 16 τομές/εξέταση |
71,11/53,16/-25,2% |
65,06/53,17/-18,2% |
62,03/53,17/-14,3% |
62,03/53,17/-14,3% |
59,02/53,17/-10% |
CT (ΦΕΚ/ΑΣΦ/ΔΙΑΦ) 64/ΕΞΕΤΑΣΗ |
71,11/65,92/-7,3% |
65,06/65,92/+1,3% |
62,03/65,92/+6,2% |
62,03/65,92/+6,2% |
59,02/65,92/+11% |
ΦΕΚ ΣΥΝΟΛΟ |
4266,6 |
13375 |
19578 |
25781 |
31683 |
ΑΣΦ ΤΙΜΗ 16 ΣΥΝΟΛΟ |
3189,6 (-25,2%) |
10632 (-20,5) |
15948(-18,5%) |
21266 (-17,5%) |
26583 (-16,8%) |
ΑΣΦ ΤΙΜΗ 64 ΣΥΝΟΛΟ |
3955,2 (-7,3%) |
13184 (-1,4%) |
19776 (+1%) |
26368 (+2,3%) |
32960 (+4%) |
Μετ’ εγκρίσεως του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης
Aθήνα, 08/04/2013
Έκτακτη Ενημέρωση
Σας ενημερώνουμε μετά από πληροφόρηση που είχαμε από τη Διοίκηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., πως μέχρι την προσεχή Πέμπτη θα πρέπει να προσκομίσετε φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες (εφόσον απαιτείται) εν ισχύ για να προχωρήσει η οριστικοποίηση και στη συνέχεια ενταλματοποίηση του Οκτωβρίου 2012.
Μετ’ εγκρίσεως του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης
Αθήνα, 03/04/2013
Ενημερωτικό Σημείωμα
Σας ενημερώνουμε πως μετά από πληροφόρηση που είχαμε από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και με κάθε επιφύλαξη για την αλήθεια αυτής, τα χρήματα που αφορούν την προκαταβολή του Σεπτεμβρίου 2012 θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των παρόχων αύριο Πέμπτη 04/04/2013.
Για οποιαδήποτε εκ νέου πληροφόρηση θα σας κρατάμε ενήμερους.
Μετ’ εγκρίσεως του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης
Αθήνα, 28/03/2013
Ενημερωτικό Σημείωμα
Μετά από τηλεφωνική ενημέρωση που είχαμε από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. πληροφορηθήκαμε ότι τα χρήματα που αφορούν τον μήνα Σεπτέμβριο θα εμφανιστούν στους λογαριασμούς των παρόχων την προσεχή Τρίτη.
Μετ’ εγκρίσεως του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης
Προς
Υπ. Υγείας, κ. Α. Λυκουρέντζο
Αν. Υπ. Υγείας, κ. Μ. Σαλμά
Γεν. Δ/νση Δημόσιας Υγείας , Δ/νση Υγειονομικής Μηχανικής και Υγιεινής Περιβάλλοντος
Κοινοποίηση
Γεν. Γραμματέα Υπ. Υγείας, κ. Πελ. Καλλίρη
Πρόεδρο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλο
Π.Ι.Σ
Ι.Σ.Α
Ι.Σ.Π.
Ι.Σ.Θ
Αθήνα, 28/03/2013
Αρ. Πρωτ. : 99
Η άδεια σκοπιμότητας για εγκατάσταση μηχανημάτων ιοντίζουσας ακτινοβολίας και τα πληθυσμιακά κριτήρια
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Τους τελευταίους μήνες γινόμαστε μάρτυρες μιας συστηματικής προσπάθειας διαφόρων φορέων προκειμένου να απαξιώσουν το έργο της θεσμοθετημένης επιτροπής ιοντιζουσών και μη ιοντιζουσών ακτινοβολιών με απώτερο σκοπό και αίτημα τους την διακοπή της λειτουργίας της , την κατάργηση του αντικειμένου της καθώς και των πληθυσμιακών κριτηρίων που ισχύουν ,με κύριο επιχείρημα την εφαρμογή του νόμου 3919/2011 για τους περιορισμούς στην πρόσβαση και άσκηση των επαγγελμάτων
Το νομικό πλαίσιο που αφορά την αδειοδότηση των μηχανημάτων παραγωγής ιοντιζουσών ακτινοβολιών για ιατρικούς σκοπούς είχε ρυθμιστεί με το ΝΔ 181/1974, το οποίο προέβλεπε την χορήγηση «ειδικής άδειας λειτουργίας» που ακολουθούσε την έκδοση άδειας σκοπιμότητας η οποία χορηγείτο με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου Νομάρχη, μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. ΔΥΓ2/Γ.Π.οικ.154949 (ΦΕΚ τ.β 1918/10.12.2010) Απόφαση του Υπουργού Υγείας, η Επιτροπή Ιοντιζουσών και Μη Ιουντιζουσών Ακτινοβολιών έχει καταστεί πλέον αρμόδια για την έκδοση αδειών σκοπιμότητας των εν λόγω ιατρικών μηχανημάτων.
Το άρθρο 1 του ΝΔ 181/74 που προαναφέρθηκε έχει ως ακολούθως :
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος είναι η λήψης μέτρων δια την προστασία του πληθυσμού και των αγαθών της Χώρας κατά των κινδύνων εκ ιοντιζουσών ακτινοβολιών, εκπεμπομένων εκ πάσης φύσεως μηχανημάτων, πυρηνικών εγκαταστάσεων και ραδιενεργών υλικών, εξαιρέσει των πολεμικών εγκαταστάσεων ή όπλων.
Σε εφαρμογή λοιπόν του ΝΔ 171/84 η αρμόδια αυτή επιτροπή έχει σαν κύριο αντικείμενο την προστασία του πληθυσμού από τις ιοντίζουσες και μη ακτινοβολίες.
H θεσμοθέτηση των πληθυσμιακών κριτηρίων όπως ισχύουν με κλιμάκωση περιορισμών κατά διοικητικές περιφέρειες στην εγκατάσταση των ιατρικών μηχανημάτων αποτελεί σύμφωνα και με τα διεθνή πρότυπα τον αντικειμενικό κανόνα, προκειμένου να ελεγχθεί η διασπορά τους προστατεύοντας την υγεία του πληθυσμού και εν μέρει τα ασφαλιστικά ταμεία από την προκλητή ζήτηση.
Διάφοροι ισχυρισμοί που συσχετίζουν τις διατάξεις του Ν 3919/2011 για τους ενδεχόμενους περιορισμούς στην πρόσβαση και άσκηση των επαγγελμάτων από την λειτουργία της εν λόγω επιτροπής είναι παντελώς ανυπόστατοι, θεωρώντας ότι η προστασία της υγείας του πληθυσμού της χώρας από τις ιοντίζουσες και μη ακτινοβολίες είναι η απαραίτητη και κύρια προϋπόθεση πριν από οποιαδήποτε άλλη επέκταση, η διασπορά κάθε σχετικής ιατρικής δραστηριότητας που έχει να κάνει με τα εν λόγω μηχανήματα
Θεωρούμε λοιπόν κύριο και αναντικατάστατο το έργο της επιτροπής ακτινοβολιών και ζητούμε να εξετάσουν κατά προτεραιότητα τα ιδιαίτερα προβλήματα των νέων μελών μας Ακτινολόγων που θα πρέπει να τους διευκολύνουμε στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους αποκατάστασης.
Μετ’ εγκρίσεως του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Ι. Κλεινάκης
Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 392 guests και κανένα μέλος