Πλατφόρμα εγγραφής ιατρών-μελών του ΙΣΑ για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων με τον ΕΟΠΥΥ

 


ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

Σας κοινοποιούμε την εξουσιοδότηση που πρέπει να
συμπληρώσετε και να αποστείλετε στον οικείο Ιατρικό
Σύλλογο, ώστε όλοι οι Ιατρικοί Σύλλογοι μαζί να
προβούν σε διαπραγμάτευση και συμφωνία νέων όρων
συλλογικής σύμβασης με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Πατήστε εδώ

 

Επικοινωνήστε


 

banner privacy

 

 

Προσφορά Taseis Management για εφαρμογή ISO 9001

Μορφή pdf

Δημοφιλέστερα Άρθρα

Αθήνα, 23/01/2013

 

Ανακοίνωση - Ενημέρωση

   Μετά τη συνάντηση που είχαμε με τον Πρόεδρο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στα γραφεία του Οργανισμού, κατά τη διάρκεια της οποίας δεν πήραμε καμία συγκεκριμένη απάντηση όσον αφορά κυρίως τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του 2012 (Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος), αποφασίστηκε να ξεκινήσουμε την επίσχεση παροχής υπηρεσιών υγείας προς τους ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και γι’ αυτό παρακαλείσθε όλοι να αναρτήσετε άμεσα στις εισόδους των εργαστηρίων και στις προθήκες των τμημάτων σας την αφίσα που σας παραθέτουμε παρακάτω, ούτως ώστε να ενημερώνονται οι ασφαλισμένοι του Οργανισμού.

Αφίσα ( Μορφή WORD )

 

Ο Πρόεδρος                               Ο Γεν. Γραμματέας

Λ. Αναγνώστου                                 Ι. Κλεινάκης

  

   Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ιδιωτικής Πρωτοβάθμιας Υγείας (Π.Ο.Σ.Ι.Π.Υ)

      α) Πανελλήνια Ένωση Εργαστηριακών Γιατρών

          Βιοπαθολόγων – Κυτταρολόγων – Παθολογοανατόμων

      β) Σύνδεσμος Ελλήνων Ιδιωτών Πυρηνικών Ιατρών

      γ) Πανελλήνια Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Ακτινολόγων

   Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιατρικών Διαγνωστικών Κέντρων ( ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ. )

   ΠανελλήνιαΈνωση Ιδιωτικών Φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Ε.Ι.Φ.Π.Φ.Υ.)

 

 

Αθήνα, 23/01/2013

Δελτίο Τύπου

   Το Συντονιστικό Όργανο όλων των παρόχων υπηρεσιών υγείας , πλην φαρμακοποιών, μετά το συστηματικό εμπαιγμό τόσο της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, όσο και της Διοίκησης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., αποφάσισε να προχωρήσει από την 1η Φεβρουαρίου 2013 σε επίσχεση παροχής υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους του Οργανισμού, εάν δεν ικανοποιηθούν έως τις 31/01/2013 τα κάτωθι αιτήματα:

      1)   Ισότιμη μεταχείριση όλων των παρόχων του Οργανισμού

      2)   Άμεση αποπληρωμή των απαιτήσεων που αφορούν τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2012, όπως αυτές καταβλήθηκαν ήδη στους φαρμακοποιούς.

      3)   Χρονοδιάγραμμα εξόφλησης όλων των παλαιών οφειλομένων (5ετίας),  με καταληκτική ημερομηνία ανακοίνωσης τις 28/02/2013.

      4)   Όχι «κούρεμα» των παλαιών οφειλών μεγαλύτερο των φαρμακοποιών. Με δεδομένο ότι το «κούρεμα» των φαρμακοποιών θεσμοθετήθηκε στο 3,5% για τα οφειλόμενα έως 31/12/2011, οι υπόλοιποι πάροχοι απαιτούμε αντίστοιχη μεταχείριση, την στιγμή μάλιστα κατά την οποία βρισκόμαστε σε δυσμενέστερη οικονομική κατάσταση (οφειλές 5ετίας, μεγαλύτερα χρηματικά ποσά, σταθερές τιμές από το 1991, εκπτώσεις επί του Κρατικού τιμολογίου και χρήση αναλωσίμων).

Η Συντονιστική Επιτροπή

 

Αθήνα, 23/01/2013

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

   Χθες το μεσημέρι, συνήλθε το Συντονιστικό των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση όπως διαμορφώνεται μετά την ενημέρωσή μας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, ότι δεν προβλέπεται πληρωμή των εργαστηρίων μέσα στον Ιανουάριο, ενώ συζητείται παρά τα περί αντιθέτου λεχθέντα προ 10ημέρου και το ύψος του κουρέματος των παλαιών οφειλών.

   Μετά από εξαντλητική συζήτηση καταλήξαμε  στις ακόλουθες  ομόφωνες αποφάσεις.

    1) Άμεση ανακοίνωση για επίσχεση εργασίας από 1 Φεβρουαρίου 2013 με αιτήματα :

          Α) Άμεση πληρωμή των ληξιπρόθεσμων του 2012 (Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος) μέχρι 31/1/2013 στα ληξιπρόθεσμα περιλαμβάνεται και το 10 % του εννεάμηνου 2012 για το  οποίο ζητάμε σαφές χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής

          Β) Χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των παλαιών οφειλών μέχρι τις 28/2/2013

          Γ) Ισότιμη μεταχείριση στο κούρεμα με τους φαρμακοποιούς

         Δ) Ισότιμη μεταχείριση στις εξοφλήσεις των τρεχόντων λογαριασμών όλων των παρόχων υγείας

    2) Άμεση συνάντηση  με τον Υπουργό Υγείας για το κούρεμα των παλαιών οφειλών.

    3)  Οργάνωση συνέντευξης τύπου για την Πέμπτη (ο τόπος και η ώρα θα ανακοινωθούν με επόμενο δελτίο ενημέρωσης)

    Στην συνάντηση ήταν παρόντες εκπρόσωποι της Π.Ο.Σ.Ι.Π.Υ.,του ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ., της Π.Ε.I.Φ.Π.Φ.Υ. και εκπρόσωπος της Euromedica .  

Ο  Πρόεδρος

Λεωνίδας Αναγνώστου

Αθήνα, 23/01/2013

Πανελλήνια Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Ακτινολόγων

 

   Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ,

   Δυστυχώς ο ΕΟΠΥΥ και το Υπουργείο Υγείας μας κοροϊδεύουν με τρόπο προκλητικό και απαράδεκτο.

   Όχι μόνο δεν πληρώνουν τον Ιούλιο και Αύγουστο του 2012 μέσα στον Ιανουάριο όπως είχαν δεσμευτεί, αλλά για μία ακόμη φορά μας προκαλούν με την αδιάφορη και αλαζονική τους στάση, πληρώνοντας όλους τους άλλους εκτός από τα εργαστήρια και διαγνωστικά κέντρα.

   Κατόπιν αυτού μας αναγκάζουν από την 1η Φεβρουαρίου να ξεκινήσουμε επίσχεση εργασίας αν δεν ικανοποιηθούν μέχρι 31-1-2013 τα κάτωθι αιτήματα:

  1. Εξόφληση των ληξιπρόθεσμων μηνών Ιούλιος –Αύγουστος- Σεπτέμβριο του 2012.
  2. Χρονοδιάγραμμα εξόφλησης χρεών παρελθόντων ετών και του 10% της εκκαθάρισης των παλαιών χρεών.
  3. Κούρεμα 3,5% των παλαιών χρεών όπως ακριβώς στους φαρμακοποιούς.

    Στην επίσχεση συμμετέχουν εργαστήρια , διαγνωστικά , όμιλοι και εξωτερικά ιατρεία κλινικών.

Ο Πρόεδρος                                                                                Ο Γ. Γραμματέας

Θ.Γεωργακόπουλος                                                                          Μιχ.  Ψαλτάκος

   Αθήνα, 22/01/2013

Ενημερωτικό Σημείωμα

    H Πανελλήνια Ένωση Ιατρικής Βιοπαθολογίας αποφάσισε την οργάνωση ενός θερινού σχολείου με το άκρως ενδιαφέρον θέμα “ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ “ ( 16-21 Ιουνίου 2013 – Πόρτο Χέλι, Ξενοδοχείο HINITSA BAY ).

    Οι πρώτες απαραίτητες πληροφορίες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας www.peib.gr.

   Σας επισυνάπτουμε την Ανακοίνωση - Πρόσκληση για περαιτέρω πληροφόρηση.

Ο Πρόεδρος                       Ο Γεν. Γραμματέας

Λ. Αναγνώστου                            Ι.Κλεινάκης

Προς

Πρόεδρο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ. Ελ.  Παπαγεωργόπουλο

 

Αθήνα, 18/01/2013

Αρ. Πρωτ. : 93

Απάντηση σε Δελτίο Τύπου

   Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,

    Διαβάσαμε το Δελτίο Τύπου της 17/1/2013 με το οποίο διαμαρτύρεστε για τις «αδικαιολόγητες επιθέσεις του Προέδρου του Π.Φ.Σ., κ. Κωνσταντίνου Λουράντου » και με το οποίο ανακοινώνετε την δρομολόγηση  πληρωμής  των φαρμακοποιών για τον μήνα Οκτώβριο του 2012.

   Θα είμαστε και εμείς αδικαιολόγητοι να διαμαρτυρόμαστε που είμαστε απλήρωτοι τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2012 προφανώς λόγω κράτους δικαίου , ισότιμης μεταχείρισης και αναλογικής αντιμετώπισης των παρόχων από την υπηρεσία σας και τα Υπουργεία Υγείας και Οικονομικών ;

   Εν αναμονή των αποφάσεων σας ετοιμαζόμαστε  για τις σχετικές αντιδράσεις στην άνιση, άδικη και μεροληπτική αντιμετώπισή μας.

 

Ο Πρόεδρος                       Ο Γεν. Γραμματέας

Λ. Αναγνώστου                            Ι.Κλεινάκης

 

Αθήνα, 16/01/2013

Πληρωμές για Ιούνιο

 Αγαπητοί Συνάδελφοι,

   Όσοι δεν έχουν πληρωθεί τον μήνα Ιούνιο, τα νέα εντάλματα θα εκδοθούν το αργότερο μέχρι αύριο και η πίστωση των χρημάτων στους τραπεζικούς λογαριασμούς θα γίνει μέχρι το τέλος της άλλης εβδομάδας.

 

Ο Πρόεδρος                     Ο Γεν. Γραμματέας

Λ. Αναγνώστου                         Ι. Κλεινάκης

Προς :

Πρόεδρο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλο

 

Κοινοποίηση :

Αναπλ. Υπουργό Υγείας, κ. Μ. Σαλμά

Π.Ι.Σ.

Σε όλους τους Ιατρικούς Συλλόγους

Πανελλήνια Ένωση Εργαστηριακών Γιατρών Βιοπαθολόγων-Κυτταρολόγων-Παθολογοανατόμων

Σύνδεσμος Ελλήνων Ιδιωτών Πυρηνικών Ιατρών

Πανελλήνια Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Ακτινολόγων

Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιατρικών Διαγνωστικών Κέντρων

Αθήνα,16/01/2013

Αρ. Πρωτ. : 92

ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

 

 ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

 

   Μελετήσαμε σε πρώτη ανάγνωση το αναρτημένο έγγραφο σας με  θέμα  Κατευθυντήριες Οδηγίες Ποιότητας και πουθενά δεν είδαμε την εξοχή παράμετρο που συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας. Δεν είδαμε βελτίωση των αμοιβών μας  που έχουν καθηλωθεί από το 1991 , δεν είδαμε καμιά δέσμευση ταχύτερης καταβολής, δεν είδαμε πρόταση εκκαθάρισης των παλαιών οφειλών από 2009,10 και 11, που παρά την τριετή καθυστέρηση οδηγούνται σε κούρεμα, δεν είδαμε δημιουργία μηχανισμού εκκαθάρισης για το 10% των οφειλών του 11 και του 12 . Αντίθετα διαβάζοντας το πόνημα αντιλαμβανόμαστε νέες περικοπές και νέα εκβιαστικά διλήμματα στους παρόχους υγείας και επιβολή μέτρων για αύξηση των λειτουργικών δαπανών μας και φυσικά είναι συνέχεια μιας πολιτικής οριζόντιων περικοπών που θίγει τους μικρούς παρόχους  με μικρούς τζίρους που αδυνατούν να πετύχουν οικονομίες κλίμακας και είναι εμφανές από όλη την λογική της πρότασης το Ιατρικό Επάγγελμα δεν αντιμετωπίζεται σαν λειτούργημα  αλλά σαν οποιαδήποτε άλλη επιχειρηματική  δραστηριότητα που μοναδικό σκοπό έχει το κέρδος και όχι την υγεία του ασθενούς . Ο κοινωνικός ρόλος του ιατρικού επαγγέλματος , που κάθε τόσο και με κάθε ευκαιρία σας θυμίζουμε έχει προ πολλού ξεχαστεί προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα.

   Έχοντας εμπειρία από την εφαρμογή συστημάτων ποιότητας έχουμε γνώση ότι υπάρχουν διεθνή πρότυπα  για τα οποία υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες απόκτησης αντίστοιχου πιστοποιητικού και συγκεκριμένης διαδικασίας συντήρησης και διατήρησης από πιστοποιημένους φορείς Ελληνικούς ή ξένους. Αυτή η διαδικασία διεθνώς παραδεκτή απουσιάζει από την πρότασή σας , όπως απουσιάζουν και πολλά άλλα που θα αναλυθούν κατωτέρω και που αποτελούν τον λόγο της απόρριψης από μέρους μας στο σύνολο της πρότασης σας επειδή

Είναι προφανές ότι οι Κατευθυντήριες Οδηγίες Ποιότητας είναι στα πλαίσια μιας συστηματικής προσπάθειας επαγγελματικής εξόντωσης του Έλληνα Εργαστηριακού Γιατρού Ελεύθερου Επαγγελματία .

    Υπενθυμίζουμε ότι τα Ιατρικά Εργαστήρια αδειοδοτούνται με συγκεκριμένη διαδικασία και προδιαγραφές που προβλέπονται από το νόμο, ο επιστημονικά υπεύθυνος έχει συγκεκριμένη εκπαίδευση και έχει υποστεί όλες τις κατά νόμο  δοκιμασίες αναγνώρισης της επιστημονικής του επάρκειας. Αυτή η επιστημονική επάρκεια έρχεται να αμφισβητηθεί από τους συντάκτες των κατευθυντήριων οδηγιών που εξομοιώνουν τον επιχειρηματία έμπορο υγείας με τον εργαστηριακό ιατρό,  που ασκεί την επιστήμη του ως ελεύθερος επαγγελματίας και ο οποίος ουδέποτε θα εξουσιοδοτούσε οιονδήποτε να παράσχει τις ιατρικές του υπηρεσίες αντ’ αυτού όπως προβλέπει το σχέδιο. Ακόμη επισημαίνουμε ότι υπάρχουν όργανα της πολιτείας εντεταλμένα να κάνουν τακτικούς ελέγχους της λειτουργίας των εργαστηρίων όπως οι περιφέρειες , οι Ιατρικοί Σύλλογοι η ΕΑΕ για τις ιοντίζουσες   ακτινοβολίες κ.ο.κ. πού έχουν και την εμπειρία και την γνώση να ελέγξουν τα εργαστήρια μας.

   Οι κατευθυντήριες οδηγίες έρχονται σαν συνέχεια και κουμπώνουν στο σχέδιο εξόντωσης του Εργαστηριακού Γιατρού και των υφισταμένων Ιατρικών Εργαστηρίων. Μετά την πολιτική των  καθυστερήσεων πληρωμής , του κουρέματος των παλαιών οφειλών, της μείωσης των τιμών νευραλγικών εξετάσεων του τζίρου μας , η κυβέρνηση σαν μέτρα δήθεν βελτίωσης της ποιότητας που προτείνει μας οδηγεί σε αύξηση  των λειτουργικών δαπανών  των εργαστηρίων ώστε τα ήδη προβληματικά εργαστήρια να τα μετατρέψει σε  μη βιώσιμα και να τα κλείσει ή να τα θέσει εκτός ΕΟΠΥΥ.

   Τα προτεινόμενα μέτρα δείχνουν να στοχεύουν κυρίως στο μικρό και μεσαίο εργαστήριο που εξαιτίας σας σήμερα φυτοζωεί. Στην πραγματικότητα δηλαδή τα μέτρα  κατατείνουν στο κλείσιμο όλων αυτών των εργαστηρίων που εξυπηρετούν το 70 % του πληθυσμού και στην δημιουργία επαγγελματικού κενού για να ανοίξει ο δρόμος στο μεγάλο διεθνές επιχειρηματικό κεφάλαιο που θα κληθεί να καλύψει αυτό το κενό. Με την έννοια αυτή θεωρούμε ότι σε δεύτερη φάση θα θιγούν και θα κλείσουν και τα μεγάλα εργαστήρια και οι αλυσίδες Ελληνικού Ενδιαφέροντος που   στη νέα εποχή θα έχουν να ανταγωνιστούν ευρωπαϊκούς , κατά πάσα πιθανότητα, Γερμανικούς κολοσσούς.

Βρισκόμαστε δηλαδή μπροστά στο σχέδιο αφελληνισμού της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και τον εξανδραποδισμό των Ελλήνων Ιατρών που θα κληθούν να εργαστούν σαν χαμηλού κόστους υπάλληλοι των Γερμανικών ή άλλων Ευρωπαϊκών εταιρειών και όλα αυτά με το πρόσχημα της δήθεν ποιότητας.

   Τι είναι στην ουσία οι κατευθυντήριες οδηγίες ; Δεν είναι τίποτα άλλο από το ISO 9001-2001 εμπλουτισμένο αυθαίρετα και με άλλες απαιτήσεις για να το κάνει πιο κοστοβόρο, πιό δυσλειτουργικό και άρα πιο ανεφάρμοστοι. Ο νομοθέτης  όταν νομοθετούσε τις αλλαγές στο Π.Δ. 84 (Εφαρμοστικός Νόμος 4025/11) είχε κρατήσει μόνο τον ποιοτικό εσωτερικό και εξωτερικό έλεγχο αναγνωρίζοντας προφανώς το ιδιαίτερα επιβαρυντικό σε κόστος λειτουργίας ISO και την αδυναμία των μικρών ατομικών επιχειρήσεων να ανταπεξέλθουν σε αυτό, όχι μόνο οικονομικά αλλά και λειτουργικά αφού οι περισσότερες ατομικές επιχειρήσεις λειτουργούν με τον Ιατρό και ένα ως δύο άτομα ενώ τα μεσαίου μεγέθους εργαστήρια πέραν του ιατρού λειτουργούν με 4-5 άτομα .

   Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι στις  κατευθυντήριες οδηγίες και μάλιστα στο κεφάλαιο «Υπόμνημα Επεξηγήσεις» ο συντάκτης του  δεν κάνει τον κόπο να αιτιολογήσει την αξιολόγηση/βαθμός  σε τι χρησιμοποιείται , τον συντελεστή σε τι τον χρησιμοποιεί και γιατί μια σειρά απαιτήσεων σημειώνεται Ν/Α και τι σημαίνει αυτό Ν/Α;

Επίσης δεν είναι κατανοητός ο πίνακας της τελευταίας σελίδας  τι σημαίνουν τα ποσοστά , ποια χρήση γίνεται  των ποσοστών και των συντελεστών και γιατί γίνεται αναφορά στο σύστημα ISO 15189:2007 που φωτογραφίζει πολύ συγκεκριμένες μονάδες  και εν τέλει το 10 % των εξετάσεων σε ποιο σύνολο εξετάσεων κάνει αναφορά , στις αναφερόμενες στο κρατικό τιμολόγιο (Π.Δ. 157/91 και τις Υπουργικές αποφάσεις), το σύνολο των εκτελούμενων από το εργαστήριο εξετάσεων ή το σύνολο των αναφερομένων στην βιβλιογραφία εξετάσεων. Και το μεν σύνολο των εξετάσεων του κρατικού τιμολογίου είναι σταθερό και αμετάβλητο επί 21 συναπτά έτη  κάτι που αποδεικνύει την “εξέλιξημότητα”  του Ελληνικού Κράτους και την “προσαρμοστικότητα” του στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, σε αντίθεση με τα άλλα σύνολα βιβλιογραφία και εκτελούμενες από το εργαστήριο εξετάσεις που έχουν την δυναμική της εξέλιξης και ακολουθούν την  πρόοδο  της επιστήμης  . Οι εγκέφαλοι που συνέταξαν αυτόν τον τελικό πίνακα έχουν υπολογίσει το κόστος του 15189: 2007; που τόσο εύκολα μας το σερβίρουν σαν πανάκια της ποιότητας και δίνουν και ένα κίνητρο όχι ανταμοιβής αλλά περικοπών των αμοιβών μας εκ του ασφαλούς και άδικα; και μια και μιλάμε για κόστη που υπολογίζονται σε 4-5000 ευρώ ανά εξέταση έχουν σκεφτεί ότι, για την κάλυψη και  μόνο του κόστους αυτού για την Γενική Ούρων απαιτείται θεωρητικά η εκτέλεση    3196 εξετάσεων υπολογίζοντας την Γενική ούρων με 1.76 – 0.352 (νόμιμες κρατήσεις), χωρίς να υπολογίζεται το κόστος παραγωγής της  εξέτασης και ότι για 3000 εργαστήρια αν αποφασίσουν και τα 3000 να διαπιστεύσουν την συγκεκριμένη εξέταση θα πρέπει για να καλυφθεί το κόστος της διαπίστευσης να πραγματοποιηθούν 9588068 γενικές ούρων πάλι χωρίς να υπολογίζεται το κόστος παραγωγής. Έχουν γίνει τέτοιου είδους υπολογισμοί ή ζητούνται εφαρμογές σχεδίων επί χάρτου δηλαδή εκ του προχείρου ως συνήθως, με συνολικό κόστος  3000 εργαστήρια επί 4500 = 13500000 ευρώ δώρο για τις εταιρείες διαπίστευσης και περίπου αλλά 6.500.000 ευρώ δώρο για τις εταιρείες που κάνουν τις ετήσιες επιθεωρήσεις και το κόστος αυτό αφορά μόνο μία εξέταση.

    Από την ανάγνωση των Κ.Ο.Π προκύπτει  ένα ακόμη ουσιώδες  ερώτημα, Ό,τι θα ισχύσει για τους ιδιωτικούς φορείς Π.Υ., θα ισχύσει και για τα κρατικά εργαστήρια των ασφαλιστικών οργανισμών και των νοσοκομείων; Το ερώτημα αυτό εύλογα απορρέει από την έλλειψη της πληροφορίας στο φυλλάδιο τους. Ποιους αφορά το πεδίο εφαρμογής των κατευθυντήριων οδηγιών ποιότητας, αφού κάτι τέτοιο  δεν αναφέρεται πουθενά..

   Επίσης, πόσο μεγάλη σημασία έχει  για την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών η σήμανση  βλάβης που βαθμολογείται από 1-10 , ενώ η συμμετοχή στον εσωτερικό και εξωτερικό ποιοτικό έλεγχο παίρνει βαθμό αξιολόγησης 0 ή1 για την κάθε μια περίπτωση. Τελικά το αξιόπιστο αποτέλεσμα εξαρτάται πιο πολύ από την σήμανση βλάβης ή από την επιτυχή συμμετοχή στα προγράμματα των ποιοτικών ελέγχων; Προφανώς πρόκειται για την λογική του παραλογισμού.

   Όλο το πλαίσιο των κατευθυντήριων οδηγιών κινείται στη λογική της υποβάθμισης του ρόλου του επιστημονικά υπεύθυνου αφού πουθενά δεν αναδεικνύεται ο ρόλος του . Αντίθετα όλη η δουλειά φαίνεται να ανατίθεται σε εξουσιοδοτημένα άτομα , που ναι μεν έχουν την τεκμηρίωση της εκπαίδευσης, δεν είναι όμως απαραιτήτως ιατροί υπεύθυνοι των ιατρικών πράξεων που εκτελούνται και εδώ είναι η ειδοποιός διαφορά του «μεγάλου» πολυϊατρείου ή εργαστηρίου που η ποσότητα των παρεχομένων υπηρεσιών απαιτεί πιθανώς τέτοιου είδους τεκμηριώσεις σε αντίθεση με το «μικρό» εργαστήριο, όπου ο επιστημονικά υπεύθυνος ιατρός έχει πλήρη έλεγχο των διαδικασιών του εργαστηρίου αφού όλες οι δραστηριότητες περνούν από το χέρι του.

   Θεωρούμε αυτονόητο ότι  στα μικρά εργαστήρια μέχρι πέντε άτομα παραϊατρικό προσωπικό και γραμματειακής υποστήριξης, θα πρέπει να μείνουμε στο γράμμα του νόμου που προβλέπει

   Εξωτερικό Ποιοτικό έλεγχο

   Εσωτερικό Ποιοτικό έλεγχο

   Εκπαίδευση προσωπικού στον χειρισμό οργάνων και παρασκευαστικών εργασιών, χρώσεις , φυγοκεντρήσεις, σήμανση και διαχωρισμό δειγμάτων, αποστείρωση κ.λ.π.

   Διαχείριση αποβλήτων

   Ύπαρξη τεχνικού ασφαλείας

   Προστασία της υγείας των εργαζομένων

   Φυσική παρουσία του επιστημονικού υπεύθυνου ή του αντικαταστάτη του ιατρού της αντίστοιχης ειδικότητας  μόνου αρμόδιου για την έγκριση, αξιολόγηση , υπογραφή των αποτελεσμάτων και μόνου αρμόδιου να συμβουλεύσει και να κατευθύνει τον ασθενή περαιτέρω.

    Για όλους αυτούς τους λόγους η δημόσια διαβούλευση πρέπει να σταματήσει άμεσα, να κάτσουμε από κοινού στο τραπέζι να δούμε μαζί την πραγματικότητα , το τι είναι εφικτό να γίνει και να βρούμε την λύση από κοινού προκειμένου και η ποιότητα να διασφαλιστεί και να επιβιώσει ο Έλληνας Εργαστηριακός Γιατρός και το Ελληνικό Εργαστήριο, αυτό είναι και κάτι που είχε συμφωνηθεί με την τότε Γ.Γ. κ. Δρέττα και την Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ κάτι όμως που δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

   Εάν πάλι βέβαια έχετε πάρει αμετάκλητη απόφαση να μας καταργήσετε επαγγελματικά, καλύτερα να το πείτε χωρίς περιστροφές και να τελειώνουμε.

   Συμπέρασμα  Δεν είμαστε σε καμιά περίπτωση αντίθετοι με την καθιέρωση κριτηρίων ποιότητας , είμαστε αντίθετοι με την μεθόδευση και τα σκοτεινά σημεία που υποκρύπτει γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε ότι ζητάμε την από μηδενική βάση συζήτηση για να καταλήξουμε από κοινού στην εφαρμογή ενός κοινά αποδεκτού συστήματος ποιότητας η εφαρμογή του οποίου θα πρέπει να ανταμείβει και όχι να τιμωρεί αυτόν που το εφαρμόζει. Είμαστε σε αναμονή του προσδιορισμού της  προτεινόμενης συνάντησης.

Με εκτίμηση

Το Δ.Σ. της ΠΟΣΙΠΥ

 

Αναζήτηση

Τελευταία Άρθρα

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 442 guests και κανένα μέλος

Designed and Developed by WebRely